Thursday, March 13, 2014

Võrgustik võrgutab seminaril "Jaak ja robot". Progetiigrist ja robotitest.

Mõtteid "Võgustik võrgutab" koolituselt  "Jaak ja robot". Programmeerimise õpetamisest ja robootikast üldhariduskoolides.

Nukufilm Jaak ja Robot.
Foto: nukufilm.ee
"Jaak ja Robot"  - Põnev on vaadata nukufilmi, mis on tehtud 1965!!! Filmi tehes 50 aastat tagasi oli kõik see vaid kauge unistus - õppetöö arvutite abil ja robotite ise valmistamine. Imekspandav, kui palju seal olnud unistused on praegu täesti reaalsus. Koolides on e-õpe, m-õpe, robootika tunnid...

Kõige hämmastavam oli antud koolitusel tõdemus - programmeerise õpetamist saab tõepoolest alustada mängude tasandil juba lasteaias ja algkoolis. Seda paremimi ja lihtsamini on võimalik saavutada ja edasi minna siis ka II ja III kooliastmes. Alustatakse lihtsast, lasteaias kasutatakse hariduslikke mänge, milles õpitakse kasutama klaviatuuri, hiirt, sisestda ja lugeda teksti ning joonistada. Samuti aga saab luua lihtsaid e-raamatuid, veebipõhiseid raamatuid. Huvitav on lastele ka väikese animatsiooni loomine, kus joonistatakse või voolitakse ja tehakse ise animatsioon pildistades, hiljem, animeeritud GIF filmi luues.

Algkoolis

Alustakakse programmeerimist eelkõige mänguliselt , eesmärk on huvi tekitamine tehnoloogia vastu laiemalt ja programmeerimise koha kitsmalt. Tihtipeale lapsed mängivad mänge ja nad ei taipagi, et tegelikult juba õpivadki aru saama programmeerimisest ja arvuti toimimise loogikast.

Programmid, mida kasutada algkoolis on MSW Logo  ja Kodu Game Lab. Mõlema jaoks on olemas ka loodud esmased kasutusjuhendid koos näidisülesannetega koolitunnis.

MSW logo juhend - http://progemswlogo.weebly.com/
Kodu Game Lab juhend - http://progekodu.weebly.com/

II kooliaste

II kooliastme eesmärk on huvi hoidmine ja juba esmaste programmeerimndma põhimõtete tundma õppimine. Tutvutakse juba natke keerukama programmiga Scratch. Olemas on ka Scratch juhend - http://scratchime.weebly.com/ mis sisaldab ka tunni näidiseid.

III kooliaste

III kooliastmele lähenetakse juba etteantud probleemi lahendamisega, proovitakse juba eriti robootika tundides, või informaatika ja tehnoloogia tundides. Ka robootite kokku panemise ja ülesanded (näiteks Lego Mindstorms komplektiga) tuleb välja iseseisvalt rohkem, kui oskame arvata. Lapsed on suutelised ise aru saama, täiendavat infot otsima ja lahenduse leidma. Valmis lahendusi tuleks pigem vältida.

Valminud on programmeerimise juhiste ja harjutus ülesannete tõlked lehel
www.codecademy.com/

Tehnoloogia (ka programmeerimine) üldhariduses

Tehnoloogiasse hariduses on palju ja erinevaid suhtumisi. Kuidas sellega hakkama saada? Tundub et tehnoloogia jookseb kiirel sammul eest ära ja haridus püüab kuidagi moodi järgi joostja ja sabast kinni saada, aga kas see õnnestub. Tehnoloogia kasutamise oskus on tähanpäeval hädavajalik. Tehnoloogia ei ole loovuse häving vaid käib kindlasti sellega käsikäes. Loovus tekitab tehnoloogiat ja tehnoloogia toetab loovust. Tehnoloogia annab võimaluse läheneda õpilasele rohkem individuaalselt. Tehnoloogiaga tuleks alustada nii vara kui võimalik. Ka robootikaga saab alustada algkoolis ja jõudes sellega kuni gümnaasiumini välja.

Kuidas alustada progetiigrigra ja robootikaga üldhariduskoolis?

Alusta võiks huvi tekitmisega. Parim on, kui koolis on oma ala fanaatik. Hangi vahendid, näiteks LEGO Mindstorms. Kaasa kogu koolipere.  Kui kasutad vahendeid, siis pane õpilased võistlema, ning leia ka autasustamise võimalus, siis on ka ootus ja põnevus taas midagi teha. Võimalus on teha robootikaringi, tehnoloogiringi ning ehnoloogiapäevi läbi viia ning teiste koolide ja ülikoolide laboreid külastada (näiteks MEKTORY laboreid).

Linke





No comments:

Post a Comment